01 08 2011

Saitabat Köyü Kadınları Derneği

   "KÖY KAHVALTISI KEYFİNİ YAŞAMAK İSTEYENLER İÇİN"       Kahvaltı menüsü: Tarhana Çorbası Cevizli Lokum Gözleme Silör Sahanda Yumurta  Kuymak Köy Peyniri Kaşar Peyniri Kaymak Zeytin (2 çeşit) Terayağ Bal  Reçel ( 2 Çeşit ) Domates Salatalık Acılı Ezme Kahvaltılık Salça Çay (Sınırsız)  Su ( Sınırsız)    Bursa’da Saitabat köyü kadınları tarafından açılan Türkiye’nin ilk köy kadın dayanışma derneği, köyün ekonomisini kalkındırmak için çalışıyor. Köye sağlık ocağının yapılması için açtıkları lokalde müşterilere köy kahvaltısı ve köy lezzetlerini tattıran kadınlar, ihtiyacı olanlara da yardım ediyor. Saitabat Köyü kadınlarını ekonomik ve sosyal yönden kalkındırmak için harekete geçen kadınlar Saitabat Köyü Kadınları Dayanışma Derneği’ni kurdu. Yardıma muhtaç kadınlara yardım etmek, maddi ve manevi destek sağlamak, okuma yazma bilmeyen kadınlara okuma yazma ve eğitim kursları açmak, köyde sağlık ocağı açılabilmesi için gerekli girişimlerde bulunmak, maddi imkanı bulunmayan evlenme çağına gelmiş genç kızlara ve ailesine maddi yardımda bulunmak, Saitabat Köyü’nün tabiatının korunması, doğal çevre, tarihsel değerler ve ekolojinin korunması amacıyla faliyete geçen kadınlar açtıkları lokalde yaptıkları yemekleri satıyor.       Derneğin bulunduğu mekan eskiden ev olarak kullanılıyormuş, aslında bir konak. O kadar güzelki, gidip görmeniz lazım. Kahvaltı ayrı güzel, mekan ayrı.Dekorasyonda hep eskiye sadık kalınmış, ve birçok parçada orijinal.  ... Devamı

21 06 2011

Bahçemde güller açtı...

Bahçemde güller açtı... |  görsel 1
Bahçemde güller açtı... |  görsel 2
Bahçemde güller açtı... |  görsel 3
Bahçemde güller açtı... |  görsel 4
Bahçemde güller açtı... |  görsel 5

Bahçemde güller açtı... Devamı

15 01 2010

MİSKET TEORİSİ

 Yeni bir yaşın,ilerleyen günlerin böylesine bir yazıya aktarılması cesaret isterdi arkadaşım.Çünkü her insan yaşı ilerledikçe böyle duygulara kapılıyor ancak hayata karşı gardını alıyor ve insanlara ''orta yaş en güzel yaş'',''ben yaşımdan memnunum'',''böyle gelmiş böyle gider'',hayat bu işte napalım'' gibi savuşturucu cümleler kuruyor.  Sen ise bizlere farklı duygular yaşattın bu yazıyla...bir acıdan yüzleşmemizi sağladın hayatla,yaşam kavgasıyla.Gerçi ben babamı ve kardeşimi kaybettikten sonra bu yazıdaki gibi olan insanları bir kamera ile seyreder gibi baktım hep...ve şöyle dedim zavallılar.Bilmezler mi ki doğdukları gibi hiç bir şeysiz ve yalnız gidecekler. Hiç ölmeyecekmiş gibi çalışmalı ama her an bu dünyadan göçecekmiş gibi de saniyelerimizi değerlendirmeliyiz bu hayatta.Kazandığımız adam gibi yemesini,iyilik yapmayı,dostlarımızla paylaşmayı bilmeliyiz.Ertesi gün birbirimizi göremeyecekmiş gibi sarılmalıyız sevdiklerimize yoksa çok geç olabilir.Çok geç.... Doğum gününü bir daha kutlamaya nail olabilirsem, bakalım o gün neler yazacaksın bizlere; saygılar sevgiler üniversite günlerimin şeker ve daim olacak arkadaşı. İşte sevgili arkadaşımın yazısı buyrun....... MİSKET TEORİSİ Genç adam yoğun iş temposundan iyice bunalmıştı. Vakit aksama yaklaşıyordu, ama mesai kavramına çok yabancı olduğu için evine ne zaman gideceği belli değildi. Başını iki elinin arasına aldı, gözlerini sıkıca kapadı. Çok para kazanıyordu. Yöneticiydi, birçok insanin imrenerek baktığı bir konumdaydı. Ama yasadığı hayati hayat olarak görmüyordu. "Bu ne biçim hayat böyle!" diye söylendi kendi kendine. Hafta sonlarında dahi evine gidem... Devamı

24 02 2009

Mevlüdü Şerif

Sevgili kardeşim Gökhan Özbalaban'nın 7.gün   mevlüdü 25 Şubat çarşamba gecesi yatsı   namazını takiben Emirsultan Camii'nde    olacaktır.Tüm sevenlerimizi ve gönül    dostlarımızı bekliyoruz. Devamı

19 02 2009

En acılı günümdeyim dostlar sağolsun...

     Yüksek İnşaat    Mühendisi ,    Kardeşim Gökhan    Özbalaban ;    19 ŞUBAT PERŞEMBE GÜNÜ ÖĞLE ULUCAMİDE CENAZE NAMAZI KILINACAK VE HAMİTLER MEZARLIĞINDA  TOPRAĞA VERİLECEKTİR... TÜM ARKADAŞ ÇEVRESİ VE SEVENLERİMİZE DUYURULUR.       Son on gün boyunca bizlere destek olan tüm arkadaşlarına,iş çevresine herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Başımız sağolsun.                                 Selda Oganer .(17 yaşındayken babamı,bir hafta önce önce amcamı,bugün de kardeşimi kaybettim.Babamı hastahaneye yetiştiermedim.Kardeşimi elimle hastaneye teslim ettim.Kader bu mu diye sormam mı lazım yoksa şimdi yaptığım gibi Allah daha da beterinden korusun mu demem lazım  bilmiyorum) ... Devamı

19 12 2008

Teşekkürler....

Onlarca  şikayetten ve bir sürü sakatlanma,düşme sonucunda  Bursa Cicim pastanesi önündeki kaldırım hatasının düzeltildiği bilgileri elime geçti. Dükkan sahibinin de duyarlılığı :) (yoksa dilekçeler mi fazlaydı) neticesinde elbirliği ile bu iş de halloldu sanırım ... Devamı

15 12 2008

Bir bayram daha geçti gitti,kimler geldi kimler geçti...

Bayram günü ,ameliyatı iyi geçen kayınvalidem pembişlere büründü:)ve misafirlerimizi beklemeye hazırdı... Eniştem ve ablam(görümcem) bayram boyunca bizde kaldılar;evlere şenlik bir durumdu günlerimiz gülmekle geçti. Tabiki ilk misafirlerimiz abim,yengem ve kuzenler oldu:) Günlük kıyafetlerini giyen Aslı o gün malesef emirlere amadeydi:) Bize gülün dediler ama bu kadarı fazla olmuş:)))))))    ... Devamı

28 11 2008

Sesimi duyan var mı?

Bugünlerde gördüğüm rüyaları hep iyiye yorumlamak istemiştim ama malesef öyle olmadı.Kayınvalidem bir bebek ziyareti sonrasında ev dönüşünde ,görülmez bir kaza atlatmış. Benim de her zaman dediğim gibi''şu Cicim pastanesini oradaki levhaya bir gün biri takılıp düşecek'' kurgusu gerçek oldu. Mübarek insanlar; Eyyyyy belediye çalışanları ,o kaldırımın ortasındaki neyin nesidir öyle.şşşşşşş size diyorum.Çocuklar düşer,hamileler düşer,yaşlılar takılır.Saçma sapan bir yerde saçma sapan saç levha ve üzerinde çengeli olacak iş mi bu... Velhasıl bu saçmalık az kalsın bir cana mâl olacaktı;ya yolun ortasına düşseydi annem.Ne kadar yoğun bir cadde  ki,Allah korumuş. Neyseki ameliyat iyi geçecek ben biliyorum rüyamda gördüm yine:) Devamı

20 10 2008

Havuçlu kek

Classic:How To Make Carrot Cake 180 g elenmiş un 350 g şeker 1 çay kaşığı baking powder 1 çay kaşığı tarçın 3 yumurta 220 g rendelenmiş havuç ¼ çay kaşığı(bir fiske)tuz 300 ml çiçekyağ üzeri için 180 g krem peynir ya da labne 180 g oda sıcaklığında erimiş margarin 220 gkristalize şeker ½çay kaşığı vanilya esansı ... Devamı

26 07 2008

Vefa borcu...

Küçük yapraklar arasından gözlerimle değil de gönlümle görebildiğim incecik ışıklar süzülüyordu.      Yol aldığımız her saniyede ağaçlar şarkı söylüyordu.Bir sağa bir sola salanıyorlardı sanki... Bir karanlık içine çekiyordu korkusuzca ...     Birden mırıldandığımı hissettim.Elimde olmadan sallanıyordum.Biri görse araba ve içinde bir deli...  Parmaklarım piyano çalarcasına ritim tutuyordu...     Yol boyunca her gördüğüm ağaç bir başka şey fısıldıyor ben de cevap veriyor şarkı söylüyordum.B u benim için müziğin başladığı andı henüz 8 yaşındaydım.Arada bir dikiz aynasına bakıyor babamın beni görüp görmediğini kontrol ediyordum:)Bu eve gidene kadar sürdü.     Bir gün İstanbul'a gideceğimizi babamın Topkapı sarayında yemek için yer ayırrtığını duydum.Muhteşem bir şeydi buu... Bilemiyorum bugünkü gençlerin böyle bir imkanı var mı?O zamanlar öyle bir restorasyon yapmışlardı ki yemek servisi veren bir kısmı vardı.Denize nazır ve batık bir gemi görünüyordu. Çok mutlu olmuştum çoookkk...     vee o gün geldi çattı.İstanbuldaydık.Etap Marmara'da kahvaltı yapıyorduk.Daha sonra babamın Hilton Otelinin iç mimarisine katkıları olduğunu öğrendim.Öyle gurur duydum ki..Bir daha başım göklere çıktı çocuk aklımla:)    Sonra dışarı cıkıp Taksim,Beyoğlu neresi varsa Kapalı çarşı,Paşabahçe,Bağdat caddesi neresi varsa...tüm gün gezdik.Ne kadar bilgiliydi babam,her şeyi anlatıyor her soruma cevap verebiliyordu.O benim babamdııııı...kültürlü ,bilgiliydi.     Bir ara şarkıcı Ersanın arkadaşı olduğunu beraber çaldıklarını ve oku... Devamı

22 07 2008

Vefa borcu....

       Küçük yapraklar arasından gözlerimle değil de gönlümle görebildiğim incecik ışıklar süzülüyordu.      Yol aldığımız her saniyede ağaçlar şarkı söylüyordu.Bir sağa bir sola salanıyorlardı sanki... Bir karanlık içine çekiyordu korkusuzca ...     Birden mırıldandığımı hissettim.Elimde olmadan sallanıyordum.Biri görse araba ve içinde bir deli...  Parmaklarım piyano çalarcasına ritim tutuyordu...     Yol boyunca her gördüğüm ağaç bir başka şey fısıldıyor ben de cevap veriyor şarkı söylüyordum.B u benim için müziğin başladığı andı henüz 8 yaşındaydım.Arada bir dikiz aynasına bakıyor babamın beni görüp görmediğini kontrol ediyordum:)Bu eve gidene kadar sürdü.     Bir gün İstanbul'a gideceğimizi babamın Topkapı sarayında yemek için yer ayırrtığını duydum.Muhteşem bir şeydi buu... Bilemiyorum bugünkü gençlerin böyle bir imkanı var mı?O zamanlar öyle bir restorasyon yapmışlardı ki yemek servisi veren bir kısmı vardı.Denize nazır ve batık bir gemi görünüyordu. Çok mutlu olmuştum çoookkk...     vee o gün geldi çattı.İstanbuldaydık.Etap Marmara'da kahvaltı yapıyorduk.Daha sonra babamın Hilton Otelinin iç mimarisine katkıları olduğunu öğrendim.Öyle gurur duydum ki..Bir daha başım göklere çıktı çocuk aklımla:)    Sonra dışarı cıkıp Taksim,Beyoğlu neresi varsa Kapalı çarşı,Paşabahçe,Bağdat caddesi neresi varsa...tüm gün gezdik.Ne kadar bilgiliydi babam,her şeyi anlatıyor her soruma cevap verebiliyordu.O benim babamdııııı...kültürlü ,bilgiliydi.     Bir ara şarkıcı Ersanın arkadaşı olduğu... Devamı

17 07 2008

Mutluluklar dileğiyle...

   Yeğenlerimiz Aslı ve Serbülent'e ömür boyu sürecek bir beraberlik dileğiyle...  Sabahın ilk saatlerine değin süren nişan gecesi  muhteşemdi.     Azeriyem böyle oynaram   Ben pastadan hiç yiyemedim ki ama ...duyduğuma göre muzlu ve süpermiş <p style="visibility:visible;"><object type="application/x-shockwave-flash" data="http://widget-d8.slide.com/widgets/slideticker.swf" height="320" width="426" style="width:426px;height:320px"><param name="movie" value="http://widget-d8.slide.com/widgets/slideticker.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="scale" value="noscale" /><param name="salign" value="l" /><param name="wmode" value="transparent"/> <param name="flashvars" value="cy=ms&il=1&channel=2666130979407556056&site=widget-d8.slide.com"/></object>... Devamı